lørdag den 14. juni 2014

LÆKKER MORGEN MÛSLI

Min morgen starter altid ud med en portion skyr eller drænet yoghurt med hjemmelavet müsli. Mmm.. så ved jeg, at min dag starter godt, og at jeg i hvert fald får de nødvendige umættede fedtstoffer, der er med til at holde min mave i balance. Den er let og hurtig at lave - tager kun få minutter i oven. Der findes dog ingen konkret opskrift på denne müsli, men jeg plejer at lave to bradepander fuld, så har jeg til nogle uger. Den er også nem at varierer fra gang til gang, det er blot at tage de kerner og nødder man lige lyster, fremgangsmåden er dog den samme, stort set hvilke ingredienser man vælger. :) 

Ingredienser:
Grovvalslet havregryn
Græskarkerner
Hørfrø
Mandler
Hasselnødder
Walnødder

Fremgangsmåde:
  • Hak mandler, hasselnødder og walnødder til de har en passende størrelse (Jeg kan godt lide, at de kan smages og ikke er for små). 
  • Derefter blandes alle ingredienserne sammen på en bradepande med bagepapir - med undtagelse af walnødderne. Walnødderne blandes først i tilsidst, idet de nemt kan få en bitter smag i ovnen.
  • Lad blandingen bage ved 180 grader i en forvarmet ovn, til de har fået en sprød overflade. Jeg plejer at lade dem bage i 8-10 min. afhængig af ovnen. 
TIP: Top eventuelt din skyr med den hjemmelavet müsli med bær og frugt, for at give den en ekstra  lækker og sommerlig smag.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar