søndag den 8. juni 2014

HÆKLET BABYRANGEL #2

Da jeg fandt ud af, at jeg venter en lille drengebasse til november, gik jeg straks igang med at hækle, og det er indtil videre bl.a. blevet til denne lille rangle i blå/lilla nuancer. Ranglen er simpel og nem at lave, du skal blot hækle 7 kugler i 4 forskellige størrelser, sy dem sammen og tilsidst placere en lille træperle i mellem de 2 mindste kugler. Det er ingen hemmelighed, at jeg er vild med hjemmelavet ting, så selvfølgelig skal min søn også forkæles med en masse hjemmekreeret godter - og mon ikke der bliver rigeligt af dem, der er trods alt nogle måneder endnu, til at han kommer til verden. ;) Hvis du skulle få lyst til at prøve kræfter med dette lille nemme projekt, kan opskriften findes i bogen Lutter løkker, af Jeanette Bøgelund Bentzen. Den kan købes lige her. Bogen er helt sikkert en investering værd, og er fyldt med de fineste store som små projekter, der er lette at gå til - selv for nybegyndere. Jeanette Bøgelund Bentzen kan også besøges på sin blog lutteridyl, hvor hun gratis deler ud af sine mange opskrifter. Bestemt et besøg værd ;)

Det skal du bruge:
hækelnål #3
Bomuldsgarn i 4 farver
Fiberfyld
Bjælder (Jeg plejer at putte 2 bjælder i, for at give lidt ekstra lyd)
1 træperle str. Ø 10 mm

Du skal lave:
1 kugle i størrelse XL
2 kugler i størrelse L
2 kugler i størrelse M
2 kugler i størrelse S

God fornøjelse :)

2 kommentarer:

  1. Hej Maria,
    Super fin og inspirerede blog du har dig! Tillykke med graviditeten :-)
    - Charlotte D. S. fra folkeskolen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.
      Tusind tak for din søde kommentar :)
      Håber du har det godt.

      Mvh. Maria

      Slet