fredag den 17. januar 2014

URO AF FILTKUGLER


Der findes et hav af uroer, som baby kan ligge og kigge på, når der skal soves eller skiftes ble. Jeg har lavet en enkel og farverig uro ud af træ, kobber og filt kugler, som gynger let, når der pustes lidt luft mod den. Se hvordan du let kan filte dine egne kugler her.

Det du skal bruge er:
Filt kugler 
Træperler
Nål
Transparant snor
Kobber tråd (Jeg har købt mit i Søstrene Grene)

Fremgangsmåden er ret simpel. Form kobber tråden til en cirkel (Jeg har viklet den rundt om en Margrethe skål). Klip den transparante snor i forskellige længder og træk derefter filtkuglerne og træperlerne på snoren. Tilsidst bindes snorene omkring kobber tråden. HUSK at lave snorene med lidt ekstra længde, således at de kan samles i en løkke og hænges i loftet.


Hvis du ikke er den store kreahaj med mod på at lave din egen uro, findes der rigtig mange søde færdiglavet uroer. Jeg har udvalgt nogle, som jeg personligt synes er rigtig fine.


1. Denne fine arkitektoniske uro er fra Artecnica og kan bl.a. købe via Designdelicatessen. 2. Sebra hæklet uro, som kan købes hos LirumLarumLeg. 3. Fin Engel uro i bambus og papir. 4. Sebra uro med sjove dyr i træ, som fås både til piger og drenge. 5. Sød uro med grå hvaler fra Flensed Mobiles, kan købes via Fjørn Scandinavia. 6. Navnedyret blå uro med hæklet dyr, fås på Banditten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar