tirsdag den 3. december 2013

ORIGAMI GAVEÆSKER


Julen nærmer sig med hastige skridt, og i år bliver mine julegaver til familie og venner suppleret med lidt hjemmekreerede julegodter under træet. Jeg synes, det er skønt både at give og modtage hjemmelavede gaver, idet jeg synes der er meget mere personligt.  

Det kan dog godt være en smule grænseoverskridende, udelukkende at skulle give hjemmelavede julegaver, derfor kan du med fordel købe en mindre julegave i år og supplere, som jeg, med egne kreationer. Du kan selvfølgelig også bare gøre lidt ekstra ud af gaveindpakningen, og dertil har jeg kreeret to juleæsker, med sløjfer i toppen. De er både smukke og lette at folde. 

Jeg har lavet to forskellige størrelser, den store måler 20 cm x 20 cm (toppen) og 19 cm x 19 cm. (bunden), og den lille måler 15 cm x 15 cm (toppen) og 14 cm x 14 cm (bunden), Den lille æske er en perfekt størrelse til bl.a. hjemmelavet øreringe. Nedenfor ses en vejledning på æskerne, som jeg har forsøgt at gøre så detaljeret som muligt.


Æsken, synes jeg allerede, er fin som den er, men hvis du har mod på at tilføje den lidt ekstra, har jeg kreeret to forskellige sløjfer, som begge tager udgangspunkt i trin 1 og 2 nedenfor.
Jeg har lavet mine bånd (fra Søstrene Grene til 16 kr. stk.) følgende størrelser: 
2 x 23 cm
2 x 18 cm
1 x 5 cm (båndet i midten)

Når du har klippet båndene i de ønskede længder, limes de sammen, så de alle danner cirkler i forskellige størrelser. Derefter limer du de 4 af cirklernes midter sammen, så de ser ud som på billede nr. 3 nedenfor. Herefter kan du begynde at lime dem sammen, én efter én placerer du dem oven på hinanden. 


Samme fremgangsmåde gælder ved den anden sløjfe, her placeres båndene blot anderledes. Se vejledningen nedenfor. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar