torsdag den 17. oktober 2013

SNEAK PEAK INSIDE


Her får I et lille smugkig ind i vores hjem på Istedgade. Jeg vil beskrive vores stil som minimalistisk, industriel med et strejf af genbrug. Det er af stor vigtighed, at vores hjem ikke kommer til at virke for koldt og industrielt, og jeg ser derfor stort potentiale i at kombinere nye moderne designs med genbrug og arvestykker. Dette er samtidig med til at bringe personlighed ind i hjemmet, så det ikke ligner noget, der er taget direkte ud af et boligmagasin. Der skal være en tanke bag indretningen, og hvert et hjørne skal kunne benyttes, så det ikke blot er til pynt. 


Jeg har en stor passion for belysning, og er særligt glad for vores københavnske gadelampe fra 60érne, som hænger over spisebordet. Derudover er jeg mere end begejstret for den industrielle designer Tom Dixon, der formår at skabe tidløs og samtidig ekstremt moderne design inden for belysning. Hans designs skal helt sikkert tilføjes boligen på et tidspunkt.  


I stuen hænger der to store billeder af ældre dato. De er malet direkte på glas, og er købt på et antikvitetsloppemarked i Aarhus, hvor jeg faldt pladask for dem. Min generelle holdning til interiør, og boligindretning generelt er, at man skal udvælge de ting, som man føler, at man bare må eje, og ikke blot fordi, at boligmagasinet siger det. Dermed ikke sagt, at boligmagasiner ikke kan inspirerer, jeg læser dem selv tit og ofte, men moden skifter hele tiden, og hvis man skal udskifte sit interiør efter tidens nyeste trends hver eneste gang, kan det hurtigt blive en dyr fornøjelse. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar