onsdag den 16. oktober 2013

NEW WARDROBE

Vores mikro og til tider meget overfyldte gang trængte til en renovering. Jeg har personligt altid været stor tilhænger af det rå og rustikke, og er vild med "gør-det-selv" projekter. 

De populære nippelrør, hvilke jeg synes er geniale til benyttelse i boligindretningen, blev designet som et væghængt garderobestativ, hvilket passer perfekt til vores ellers meget lille og firkantet gang. S-krogene er fra NOMESS og fåes i alle nutidens trendy farver. 

Fundablokke blev stillet på højkant i en lang række, og voilá pludselig fungerede de som et alternativ til en ny rå skohylde. Disse kan fået i stort set alle byggemarkeder, selv har vi købt dem i BAUHAUSE til omkring 16 kr. stk. 

Den gang, der før virkede så mørk og trang, blev blot over en weekend forvandlet til en lys og mere gæstevenlig entre, der ikke længere behøver at blive gemt bag en lukket dør. 


Grundet pladsmangel, har vi selv fået rørene skåret til i de ønskede mål, men det kan sagtens lade sig gøre, at finde allerede tilskåret rør i diverse byggemarkeder. Bemærk desuden de besynderlige og for nogle lidt sjofle navne de forskellige fittings har fået som tilnavn. I byggemarkederne kan man både anskaffe sig en "brystnippel" og en "slutmuffe." :)


8 kommentarer:

  1. Hvor har du købt nippelrørerne henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ditte.
      Undskyld mit sene svar, har ikke set din kommentar før nu.
      Jeg har købt nippenrørerne i Biltema, men mener også at de kan fåes i Bauhause.

      Mvh. Maria

      Slet
  2. Hvor har du købt dine fundablokke? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna,

      Undskyld mit sene svar.
      Fundablokkene er fra Bauhause og findes i flere forskellige størrelser :)

      Slet
  3. hvor er krogene fra? :)
    Mvh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise.

      Undskyld mit sene svar, hvis du ikke allerede har fundet krogene er de fra Nomess Copenhagen, og findes i mange forskellige farver. Jeg har købt mine i Salling, men de kan også købes flere steder på nettet. Navnet er S-Hook kroge. :)

      Slet
  4. Hva hedder størrelsen på disse fundablokke? Sys det er lidt svært hvilken str man skal vælge.
    Mvh
    Fanny Foss

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fanny.

      Mine blokke måler 29 cm. i længden, hvilket passer perfekt til mine sko, men min kærestes kunne nok godt have brugt lidt mere plads :) Du kan evt. tage til par af dine egne sko med ud, når du skal finde størrelsen på blokkene, så er man i hvert fald lidt mere sikret. :)

      Mvh. Maria

      Slet